Kom-I-Form på 28 minutter
Oppstart mandag 16. januar kl. 15.45. Styrketreningsprogrammene er filmet og blir publisert på vår youtube-kanal. På vår facebookside/Tana fysikalske er det lagt ut smakebiter av øvelsene.
"Kom-I-Form på 28 minutter” skal gå over 12 uker der man trener 28 minutter 3 til 6 ganger per uke. Treningsprogrammene blir lagt ut på vår hjemmeside Tanafysikalske.no, og alt er filmet og blir lagt på YouTube.com. Det samme programmet kjører vi også som en gruppetrening for medlemmer og for de som ønsker mer veiledning kan vi tilby oppfølging av en personling trener.

Programmet vil bestå av to forskjellige treningsformer: Styrketrening og utholdenhetstrening. Og du skal gjennomføre 3 – 6 økter pr uke.

Styrketrening

Styrketreningen skal utføres som sirkeltrening. Du finner et skriftlig opplegg her på siden. I tillegg publiserer vi en YouTube video som dere skal følge når dere gjennomfører programmet. Det samme programmet gjennomfører vi som en Kom-I-Form gruppe på Tana Fysikalske hver mandag, onsdag og fredag kl 15.45. Denne er åpen for medlemmer. Om du ønsker å bli medlem, registrer deg her.

Sirkeltreningen vil foregå som to runder med to forskjellige sirkler, dvs 4 x 7 minutter. Antall repetisjoner er veiledende. Det er viktig å tilpasse antall repetisjoner til ditt eget treningsgrunnlag.

Utstyr: Du trenger kun en benk eller skammel for å gjøre øvelsene på letteste nivå. Om du ønsker å få mer belastning trenger du i tillegg en medisinball (eller annen vekt på 1,5 – 5 kg feks en stor flaske med vann), bosuball, hoppetau og noen manualer (eller 0.5 kg flasker med vann).
 
Videoer med sirkeltreningene finner du her!
 
Utholdenhetstrening

Utholdenehetstreningen kan utføres på egenhånd eller i spinningrupper her. De første fire ukene skal den bestå av lett trening. Dvs en gåtur eller skitur i snakketempo (du kan snakke lett uten å hive etter pusten).

Fra uke fem inngår intervalltrening. Det kan utføres som spinning eller som 4 x 4 minutters intervall på tredemølle eller ute.
Antall trening

Uke 1 - 4
2 - 3 økter med styrketrening
1 - 3 økter med lett utholdenhetstrening

Uke 5 - 8
2 - 3 økter med styrketrening
2 - 4 økter med lett utholdenhetstrening
1 økt med intervall trening
 
Uke 9 - 12
3 - 4 økter med styrketrening
2 - 3 økter med lett utholdenhetstrening
1 økt med intervall trening

Man kan kombinere styrke og utholdenhet i samme økt. Eller man kan trene en økt om morgenen og en om kvelden, men ikke to styrkeøkter samme dag!

Delta i vår facebook gruppe, "Kom-I-Form på 28 minutter". Her kan du dele, diskuter og kom med tilbakemeldinger.

Oppdatert 09.10.2017
Untitled Document


Tana Fysikalske Institutt AS

Maskevarreveien 5
9845 Tana

 

ČálliidAdmin
MailAdmin