Yoga

Yoga er øvelser utviklet i Asia gjennom flere tusen år. Hovedhensikten med øvelsene er å trene seg opp slik at man kan klare å sitte lange i meditasjonsstillinger. I tillegg til øvelser er kost og meditasjone sentralt innen for yoga. Yoga passer for alle, enten du er nybegynner eller har gjort yoga før, enten du beveger deg lite eller trener mye.

Praktisk informasjon for deg som deltar yoga:
*Ha på deg klær du kan bevege deg fritt. Under avspenning/meditasjon er det godt å ha varme klær eller et ullteppe/fleeceteppe.
*Når du kommer i yogatimen, legg deg ned på en matte og fall til ro.
*Det skal være ro og stillhet under yogatimen og det er stort sett kun læreren som snakker. Har du spørsmål kan du spørre læreren underveis eller etter klassen. Sosialt prat med andre deltagere er ikke akseptert under yogatimen.
*Om du har alvorlige fysiske eller psykiske problemer, sykdommer eller skader vennligst informere læreren om dette.

Våre Yoga timer består av fysiske øvelser, pusteøvelser og avspenning eller meditasjon. Fysiske øvelser løser opp spenninger og myker opp kroppen. De gir økt fleksibilitet, bevegelighet, balanse og styrke.
Pusteøvelser, avspenning og meditasjon fjerner anspenthet, stresser ned og balanserer kroppens energi. Alle yoga øvelsene handler om bevist tilstedeværelse, fokus på her og nå som igjen gir følelsen av velvære.
   Yogatimen begynner med en kort liggende avspenning. Deretter gjør vi forskjellige fysiske øvelser og pusteøvelser. Timen avsluttes med en avspenning eller meditasjon. Timen varer ca en time .




Oppdatert 10.10.2017
Untitled Document


Tana Fysikalske Institutt AS

Maskevarreveien 5
9845 Tana

 

ČálliidAdmin
MailAdmin